Photobucket

Monday 5 December 2011

Round Table Discussion II - RTD II




Pada 7 Oktober sehingga 9 Oktober 2011 yang lalu, ahli SPR-UiTM telah mengadakan program ‘Round Table Discussion II’ atau secara ringkasnya, RTD II.

Program ini diadakan bertujuan untuk merapatkan hubungan di antara warga Universiti dan juga pihak pengurusan Universiti  khasnya Sekretariat Pencegahan Rasuah (SPR-UiTM). Program ini dijalankan adalah bertujuan untuk mengeratkan hubungan diantara SPR-IPT yang dapat dipupuk menerusi aktiviti sekretariat yang saban kali dijalankan di setiap semester. Bahkan program ini juga mampu melahirkan pelajar yang aktif bukan sahaja dalam akademik akan tetapi juga dalam semua aspek.

RTD II ini telah dijalankan selama 3 hari 2 malam; bertempat di Universiti Sains Malaysia ( USM ) dan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). Antara aktiviti yang telah dijalankan sepanjang program ini berlangsung termasuklah ; sesi berkenalan bersama wakil sekretariat dari SPR-USM, perbentangan program yang pernah dijalankan oleh kedua-dua sekretariat,  sesi soal jawab mengenai masalah yang dihadapi (dan cara pengendalian sekretariat), perbincangan berkumpulan bersama SPR-UPSI mengenai program-program yang telah berlangsung dan akan berlangsung,dan juga sesi ceramah mengenai rasuah yang telah disampaikan oleh wakil dari PenMas Pulau Pinang.





No comments: