Photobucket

Monday 5 December 2011

Kempen SPR-UiTM 2011



Pada 11 Oktober sehingga 14 Oktober 2011 yang lalu, SPR-UiTM telah mengadakan program "Kempen SPR-UiTM 2011", bertempat di Menara Sultan Abdul Aziz Shah, UiTM Kampus Induk Shah Alam.

Tujuan utama aktiviti Expo SPR-UiTM 2011  diadakan adalah untuk mendapatkan seberapa banyak penglibatan pelajar terhadap aktiviti yang dijalankan oleh Sekretariat Pencegahan Rasuah. Penglibatan seperti ini dilihat sebagai suatu langkah pelaksanaan aktiviti pelajar seterusnya menilai tahap kecekapan SPR-UiTM mengendalikan sesuatu aktiviti. Disamping itu, kempen ini bukan sahaja menggalakkan pelajar terutamanya pelajar UiTM untuk menerima ilmu pengetahuan mengenai rasuah, malah program ini juga mampu membuka minda pelajar-pelajar UiTM terhadap pentingnya pengetahuan kepada asas-asas rasuah terutamanya dalam mencegah gejala rasuah .

Antara aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan pada hari berkenaan termasuklah kuiz mengenai rasuah dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah. Selain itu,  penerangan mengenai maklumat rasuah dan sekretariat, bagaimana cara untuk member maklumat, hukuman dan akibat mengambil rasuah turut diadakan.






2 comments:

Anonymous said...

mcm kenl la org yg terima hadiah pd pic 1st tu.. huhuhu~~

SPR UiTM said...

hehe. kenal ke ?